Adam 1 år har kapat min mobil

På väg hem på tåget efter en kort men härlig vistelse vid kusten. Försökte få någon i familjen att skjutsa mig till tåget vid 7:30 i morse, men de vägrade redan igår kväll. Så någon påskspinning blev det inte, kanske en löpartur i eftermiddag.

På tal om löpartur. Gårdagens var amazing! Hade sol hela rundan. Fick se glittrande hav de två första kilometrarna, sen blev det skog med kvittrande fåglar och i slutet åter doft av hav. Jag fick sådan energi, benen banade iväg som sjutton!

Dagen började bra. Strålande sol och frukost på min alldeles egna balkong. Underbart.

Sen vände det.. Bråttom iväg till tåget, inne vid stationen fem minuter innan avgång. In för att köpa biljett i automaten, som visade sig vara ur funktion. Kommer på att jag kan köpa smsbiljett och springer iväg till tåget. Väl framme inser jag att mobilen är kvar i min brors bil. I Adams händer. Han fick greja lite med den på vägen, men sedan glömde jag ju det totalt.

Biljetten bokades i alla fall med en mobil, fick låna en passagerares. Tur att det finns sådana snälla, hjälpsamma människor! Och på väg till Borås är jag ju. Följderna av det hela blev ju inte så stora. Adam, 1 år, är överlycklig, och jag har en lugn dag framför mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0