iPhone 3GS kommer till Sverige i juli

ÄNTLIGEN!

Jag har verkligen längtat efter en iPhone! När den äntligen släpptes i Sverige hade verkligen tänkt köpa den. Problemet var att jag precis hade fått jobbmobil och min privata började användas mindre och mindre. På jobbet kunde man bara välja bland Sony Ericsson, Nokia och HTC - så en iPhone uteblev. Men i våras fick jag ok. Var som ett barn på julafton som just råkat få reda på att julklappen som var högst upp på önskelistan fanns inslagen under granen.


Problemet då var att ryktet om en ny telefon hade börjat surra i mediavärlden. Så jag avvaktade, med siktet inställt på WWDC (The Apple Worldwide Developers Conference) som började i San Francisco idag.


Kl 20:46 presenterades den nya iPhone 3GS!

S står för Speed, vid en snabb jämförelse är den två till tre gånger så snabb som sin föregångare. Inspelning och direkt redigering av video, inbyggd kompass och röstkontroll är några av nyheternal. Det sistnämnda är lite kul! Man kommer nu att kunna ringa och styra musikuppspelningen med kommandon, genom att t ex säga "Vad spelas nu?" och få svar på vilken låt det är. Perfekt för mig som har svårt att lära mig artister och låtar!

Den kommer att släppas i USA, Kanada, Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Schweiz och Storbritannien redan 19 juni och i Sverige i juli.

Nu börjar nedräkningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0