UGL - är jag redo?

Jag är verkligen intresserad av ledarskap, personlig utveckling och ämnen som tangerar dessa områden (kognitiv coachning, beteendepsykologi etc). Däremot har jag inte valt att prioritera dessa områden under min utbildningstid. Utöver projektledning och ledarskapskurser ur ett processorienterat perspektiv har jag trots allt inte mycket av detta i mitt CV.

Nu har jag börjat en ny tid i min karriär. Det känns verkligen som om stafettpinnen är överlämnad inför ett sprinterlopp. Och jag är laddad.

Inför kommande utmaningar har jag försökt hitta lämplig kurs/utbildning som skulle kunna ta mig ett steg vidare i mitt personliga ledarskap. Då känns det bra att börja med mig själv. Därför har jag nu siktat in mig på UGL - Utveckling av Grupp och Ledare. Det är en upplevelsebaserad ledarskapsutbildning som vänder sig till personer som önskar utveckla sitt ledarskap och medarbetarskap. Upplägget baseras mycket på att få en ökad självinsikt, personlig utveckling genom insikt om sig själv och sitt ledarskap.

Jag tror verkligen att man behöver utgå från sig själv och hela tiden försöka arbeta med god självkännedom och självkänsla om man ska kunna bli en bra ledare.

Under utbildningsveckan skärmas man i stort sett av från omvärlden under fem dagar och är enbart tillsammans med de andra kursdeltagarna och handledarna, spännande!

I veckan ska jag kolla med min chef vad han tycker om detta.


Kommentarer
Postat av: Sven-Olof Krantz

Hej!



För att läsa mer om UGL-konceptet besök gärna

www.ugl-akademin.se



Hälsningar

Sokra

2009-08-31 @ 09:32:55
URL: http://www.ugl-akademin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0